Després d’haver llegit a classe la novel·la El meu germà es diu Jessica de John Boyne a 4t d’ESO (lectura proposada pel XXVIII concurs El Gust per la Lectura) durant el primer i segon trimestres, s’han fet diverses propostes a l’alumnat per dur a terme el projecte final. Han treballat en grups de dos, tres o quatre persones i han escollit l’opció que més els ha satisfet. Han disposat de quatre sessions a l’aula per redactar les tasques escrites prèvies (descripció dels personatges, guions tècnics i literaris o esquelet dels textos) i d’una setmana més per a acabar el producte final.
Les propostes han estat aquestes:
1 Elaboració d’un còmic a partir de la tria dels fets més rellevants de la història.
2 Descripció i il·lustració dels personatges principals del llibre.
3 Gravació d’un curtmetratge a partir de la tria de les escenes que volguessin.
4 Gravació d’un booktràiler.
5 Gravació d’un booktube.
6 Gravació d’un noticiari.
7 Redacció d’un reportatge.
8 Redacció de la continuació de la novel·la.
Amb aquests treballs han pogut posar en pràctica moltes competències, tant lingüístiques com digitals o artístiques, i han pogut deixar llibertat a la imaginació.
Us volem deixar una mostra dels treballs que han fet, en concret els que es presentaran al concurs El Gust per la Lectura. No podem penjar-los tots, però tots han fet molt bona feina! Esperem que us agradin!!
(Clica sobre els següents títols per accedir al document PDF o al vídeo corresponent)
Grup 4t L: número d’inscripció 4358
– I tu, com t’imagines els personatges?
– Taronges per esmorzar
– Com la Deborah Waver va arribar a ser primera ministra
Grup 4t I: núm. d’inscripció 4359
– La meva germana Jessica
– Una família perfecta
– Començar de nou quan tot acaba
Grup 4t J: núm. d’inscripció 4360
– Un canvi de sexe
– La primera ministra se sincera