Els dies 30 d’octubre i 10 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO van visitar les instal·lacions d’Honda Escola de Conducció (Santa Perpètua de Mogoda) per participar a l’activitat "Tècniques de Conducció i Control".
Va ser una experiència divertida i diferent a la resta de sortides a les quals estem acostumats. Cal recordar que ha estat possible gràcies al treball d’un grup d’alumnes del nivell, que van guanyar el concurs organitzat per Honda. Aprofitem l’ocasió per felicitar-los! Per començar, vam assistir a una xerrada teòrica sobre tècniques i actituds responsables durant la conducció, factors que poden posar en perill la seguretat dels motoristes, les diferents parts principals de la moto…
Tot seguit, el grup va dividir-se en dos:
Per una banda, el primer grup va marxar cap a l’exterior per dur a terme la conducció amb ciclomotors. Van haver de protegir-se amb guants, colzeres, genolleres, espinilleres i casc. Per torns de 2 a 4 persones van haver de realitzar els exercicis amb cons del primer circuit: fer ziga-zaga, passar pel mig, fer una volta (simulant una rotonda)… Havien de maniobrar el vehicle a una velocitat adient i en tot moment van ser supervisats pels monitors.
Si aquest circuit es superava amb èxit els alumnes podien passar al següent, en el qual havien de seguir el recorregut que feia el monitor. Circulaven de manera lliure, és a dir, sense que cap monitor estigués a l’aguait dels seus moviments (ja que se suposava que dominaven la conducció).
Per l’altra banda, el segon grup va fer pràctiques de conducció virtual amb un simulador.
Els alumnes van posar en pràctica els coneixements que havien adquirit sobre la conducció amb un videojoc que representava situacions quotidianes combinades amb d’altres de possible perill. Un seient amb pedals i un manillar amb els controls necessaris per poder "jugar" simulaven la moto. Per parelles, mentre un atenia les instruccions de la locutora del GPS mitjançant uns cascos, l’altre estava al cas de la conducció del company i omplia un full en el qual s’avaluaven diferents ítems. Al cap d’uns minuts s’intercanviaven els rols, de manera que tant l’un com l’altre va poder conduir vàries vegades.
Passada una bona estona els grups van canviar d’activitat; en altres paraules, els que estaven al simulador van conduir els ciclomotors i a l’inrevés.
Finalment, els dos grups van reunir-se a la sala on s’havia encetat l’activitat. Allà es va valorar la sessió, va haver-hi torn de preguntes i van repartir uns llibrets amb CD inclòs sobre la teoria de la qual s’havia parlat abans però més a fons.