Els alumnes de 4ESO acompanyats dels seus professors han fet el viatge de fi d’estudis a ROMA, juny de 2013. La novetat d’enguany ha estat realitzar el viatge d’anada i tornada en creuer… tota una experiència que complementa el que a Roma han fet, vist i trepitjat i que ens expliquen en la crònica següent…
Vienni a Roma

La setmana del 10 al 15 de juny els alumnes de 4t d’ESO vam fer el viatge de fi de curs a Roma.

El dilluns a la tarda ens vam trobar al port de Barcelona per agafar el vaixell en direcció a Civitavecchia. A bord vam tenir temps de prendre el sol, gaudir de la discoteca, passejar per coberta i veure la sortida del sol.

El dimarts vam arribar al port amb dues hores de retard i vam agafar l’autocar que ens portava a la capital italiana. A corre cuita vam anar a sopar i vam tornar xino xano cap a l’hotel a descansar.

cliqueu cliqueu per veure el
REPORTATGE FOTOGRÀFIC

Dimecres va començar la nostra ruta per la ciutat eterna. Vam sortir de l’hotel i ens vam dirigir cap a Santa Maria Maggiore, passant per diversos carrerons vam arribar a la Columna Trajana i vam poder contemplar els esplèndids relleus. D’allà vam anar al monument Il Vitorianno, on vam poder fer diverses fotografies. Vam pujar al Campidoglio i vam contemplar la monumental plaça, obra de Miguel Angel. Vam veure una rèplica de la Lloba Capitolina i vam anar contempant les runes dels Foros Imperials fins arribar al Coliseum. Aquesta hora ja teníem gana i vam dinar unes pizzes estupendes pels voltants de la plaça Sant Clemente. Com que teníem temps fins a l’hora de visita del Coliseum ens vam apropar a la basílica de Sant Giovanni In Laterano. Tornant sobre els nostres passos vam entrar al Coliseum i vam tenir temps lliure per voltar i fotografiar-nos per tota la cavea. De tornada a l’hotel vam pujar fins a l’església de San Pietro In Vincoli on hi ha el Moisès de Miguel Angel. D’aquí ja vam anar a l’hotel per preparar-nos per sopar i per ballar a la festa nocturna.

cliqueu, cliqueu… i les fotos tornareu a veure…

El dijous vam anar directament a la plaça Espanya passant per San Carlo alle Quattro Fontane . Allà vam tenir temps de veure les glamuroses botigues de la Via Condotti i dinar. A les dues i mitja teníem una cita als Museus Vaticans amb la Capella Sixtina. Tot seguit, vam agafar el metro per tornar a l’hotel i anar a sopar. Després ens esperava una visita a la Fontana di Trevi i un deliciós “gelatto”.

El divendres vam deixar les maletes preparades i vam dirigir-nos cap al Panteó i la Piazza Navona. Després d’una estona lliure vam anar a dinar al Trastevere i vam poder recorrer els seus carrerons bohemis. El temps s’acabava i vam tornar a l’hotel passant per la Boca de la Veritat. Vam agafar l’autocar cap a Civitavecchia on ens esperava un meravellós viatge de tornada per descansar…o no!!!

A tots i totes ens queda un bon record d’aquest viatge i unes quantes llagues als peus… Acabem aquest reportatge felicitant a tots els alumnes pel seu comportament durant tot el viatge!!!