Crònica Dia 1: Örebro

Bona nit, famílies!

Avui primer dia, i tot i que una mica adormides ha sortit rodat!

L’avió ha sortit a l’hora i sense incidències, i un cop arribades a l’aeroport d’Estocolm el bus ens ha portat fins a la ciutat d’Öreborg on ens esperaven ja les nostres parelles d’intercanvi, quins nervis hem passat!!

Fent un petit passeig per la ciutat hem arribat fins a l’institut on hem deixat les maletes i hem fet una petita activitat de benvinguda que ens havien preparat a manera de presentació. Seguidament, hem inaugurat el nostre primer Fika (equivalent al nostre berenar) molt popular i habitual aquí a Suècia, on hem menjat uns sandvitxos i unes quantes pastes típiques d’aquí. Ens ha sigut molt útil per trencar el gel, perdre la vergonya inicial i fer les respectives presentacions. A les 16 h de la tarda ja hem marxat cap a casa de les nostres parelles d’intercanvis, alguns amb busos, altres amb cotxe, i d’altres amb les bicis que ens han deixat a l’institut!! Quin luxe!!

Demà continuarem amb l’aventura sueca, ara toca descansar i agafar forces!! Us compartim algunes fotos!

Equip Erasmus.

Crònica Dia 2: Örebro

Bona nit, famílies,

Avui hem quedat a les 9 h del matí per passejar pel parc i fer una mica de temps abans no ha començat la visita guiada per les cases més antigues de Örebro. Hem menjat pomes pel camí i hem gaudit del paisatge! Tot i que anàvem una mica adormits, tothom estava molt content de la rebuda a les cases i la visita ha anat molt bé!
Després hem anat a dinar a la cantina de l’escola i la guanyadora indiscutible ha estat la crema d’espinacs! Boníssima!! Gairebé tothom repetia!

Més tard hem fet una parada ràpida pel cafè, però de seguida ens hem posat en marxa perquè avui teníem espectacle. Ha sigut molt bonic, era un espectacle familiar per públic més petit, i estava fet amb tant de gust, cura i talent que estem molt contentes que hàgim pogut veure’l!
Ha sigut un dia llarg però ple de diferents experiències, i l’hem acabat a Kulurkvarteret veient un assaig d’una classe de teatre de qui vindria a ser un “batxillerat escènic”. Al final de la sessió hem tingut un espai per poder parlar amb els alumnes i fins i tot hi ha hagut temps de fer un petit joc teatral.

Ens està fent molt bon temps i just avui ens hi agraïen “heu portat el sol amb vosaltres!”, ens deien. Esperem que demà continuï així perquè és dia de pícnic!

God natt! I demà més.

Laura i Laia.

Crònica Dia 3: Örebro

Hola de nou, famílies!!!

Avui hem tingut un nou dia ple d’activitats! Hem quedat a les 10 h del matí a l’Institut per agafar bicicletes i anar cap a Barnens Trädgård, un parc meravellós als afores de la ciutat on hem fet una petita activitat d’orientació per conèixer la zona. Després d’això, per a dinar hem menjat uns frànkfurts que hem cuinat a les barbacoes que hi ha al mateix parc! Quina experiència!

Després d’una estoneta de temps lliure on hem pogut descansar, hem tornat a agafar les bicicletes per anar fins al Kulurkvarteret on hem fet un assaig conjunt i hem aprofitat per parlar sobre l’obra que anirem a veure demà, “Crim i càstig”.

A les 4 h de la tarda, com cada dia, ens hem acomiadat i hem marxat a casa de les nostres famílies d’acollida.

Compartim amb vosaltres algunes fotografies del dia d’avui.

Fins demà, famílies!!!

Laura i Laia.

Crònica Dia 4: Örebro

Hola de nou!!

Avui ha sigut un dia una mica diferent, ja que els nostres companys i companyes suecs no tenien classe, dia festiu! Com que estem molt a gust com a grup, hem quedat totes i tots a un parc de la ciutat i hem organitzat un pícnic conjunt. A les dues i mitja hem anat cap al centre d’assaig per acabar de practicar i presentar les escenes que vàrem estar treballant ahir sobre l’obra de Crim i càstig. Allà també hem projectat (tot i els problemes tècnics) les fotografies que ens vàrem fer ahir durant l’activitat d’orientació. També ens han donat els certificats de participació a l’Erasmus!!

Allà mateix hem menjat uns sandvitxos que ens han preparat i hem tingut una estoneta de temps lliure abans d’anar a l’Örebro teatre. Allà ens esperaven dos actors (que veuríem després a l’espectacle) per fer-nos una visita guiada a l’interior del teatre on hem descobert els camerinos, la sala de maquillatge, de vestuari… ha sigut superinteressant!!
En acabat hem tingut una altra estona de temps lliure fins que s’han fet les 7 h de la tarda, hora en què començava l’espectacle!!! Ha estat tota una experiència veure una obra de teatre de tres hores en suec!!! Tot i que de vegades ens ha costat seguir la trama, ha estat una oportunitat perfecta per veure l’adaptació contemporània d’una novel·la tan coneguda per la companyia del teatre d’Öreborg.

I demà cap a Estocolm!

Bona nit,

Crònica Dia 5: Örebro-Estocolm

Bona vesprada, famílies!

Avui ha sigut un dia llarg, ja que teníem la visita a Estocolm. Hem començat el dia matinant, sortíem de l’escola a les 8 h amb el nostre bus particular. I hem tingut sort perquè ens ha acompanyat un dia de sol esplèndid, tot i que ens hem trobat amb alguna retenció.

Durant una hora hem pogut passejar pels carrers d’Estocolm, amb una guia de paper per visitar llocs emblemàtics. Després hem visitat el Teatre Oscar, on hem pogut parlar amb el productor del musical que està en cartell “City of angels” i veure l’escenari entre d’altres.
En sortir del teatre hem pogut gaudir de temps lliure per visitar la ciutat amb les companyes sueques i comprar algun souvenir.

A la tornada moltes ens hem adormit en el bus i cap a les 18 h ja tornàvem a ser al poble per anar cap a les cases d’acollida. Avui serà l’última nit amb les famílies, dies de comiat perquè demà cap a les 15 h ja serem de camí cap a l’hotel de l’aeroport. Ens hem quedat amb més ganes d’Estocolm i si demà els horaris quadren hi tornarem.

Estem una mica tristes perquè ja ensumem la tornada!

Fins aviat,

Crònica Últim Dia: Örebro

Bon dia, Família!

Ahir va ser un dia ple d’emocions. Vam passar el matí amb les famílies i les seves parelles i a les 14 h ja estàvem totes a l’estació de bus preparades per la tornada. Va ser molt emocionant el comiat, amb algunes llàgrimes i varis “have a good life!” o “We’ll see us again”.
De camí a l’hotel vam fer transbord a l’aeroport i vam esperar allà al “Transfer”. Un cop a l’apartament, vam inspeccionar la zona i després cada grup va sopar al seu petit apartament per anar aviat a dormir.
Avui a les 16:15 h ja érem a baix esperant al nou “transfer” cap a l’aeroport i ara ja som davant de la porta d’embarcament mentalitzant-nos per a la tornada a la realitat. L’arribada a Barcelona està prevista a les 10:30 h, a la Terminal 1.
Ha sigut un viatge fantàstic i per totes dues ha sigut un plaer veure a les vostres filles i fills contentes i contents i gaudint de l’experiència!