Dia 1

Bona nit,

Ja som a Tessalònica a casa de les famílies després d’un llarg dia. Hem matinat com cada dilluns per anar a l’institut i a última hora hem sortit per anar a buscar el tren cap a l’aeroport. Sense cap entrebanc, hem arribat a l’aeroport de Tessalònica vint minuts abans. Allà ja ens esperaven les famílies; hem presenciat retrobaments molt esperats i també hem conegut nous alumnes grecs.

De moment, ens hem trobat amb una temperatura fresqueta i sembla que demà ens esperen pluges, així que ja ens han dit que hauran de modificar les activitats.

Mònica i Deborah

Dia 2

Bona nit famílies,

Avui ha començat el dia plovent, quan anàvem a la 1st High School of Triandria, l’escola que ens acull aquests dies. Triandria és un barri de la ciutat de Tessalònica que es troba dalt d’un turó i és on viuen les famílies acollidores.

A l’escola, les professores gregues han començat fent una presentació de la ciutat i després han dinamitzat activitats per trencar el gel i conèixer millor els membres del grup, que estava format pels nostres alumnes, els alumnes grecs i alumnes d’Alemanya. A continuació, hem pogut fer un esmorzar típicament grec, on hem tastat uns pastissos salats farcits de formatge i espinacs (spanakopita).

Un cop fet el descans i recuperat energies, hem començat a treballar en el projecte de turisme sostenible. Els alumnes han fet un mapa digital dels monuments més coneguts i menys coneguts de les 3 ciutats participants en el projecte (Tessalònica- Dresden- Granollers) i han elaborat una llista de do’s and don’ts en diferents situacions habituals amb les que et pots trobar quan visites monuments.

Un cop acabada la feina, han anat cap a casa a dinar, per després a la tarda trobar-nos al centre de la ciutat i fer un tour dels monuments més coneguts de la ciutat. Per sort ja havia parat de ploure! Els alumnes grecs s’havien preparat unes petites explicacions i ens han fet de guies turístics.

Mònica i Deborah

Dia 3

Bona nit!

Avui ha estat un dia ben intens i amb una temperatura molt diferent de la dels dies anteriors. Finalment, hem vist sortir el sol i en algun moment hem passat fins i tot calor.

Ens hem trobat a quarts de vuit a l’institut per passar el dia fora visitant indrets relacionats amb el nostre projecte de turisme sostenible, però no hem pogut marxar amb l’autobús fins passades les 9 ja que estàvem esperant la policia perquè revisés el vehicle. Les professores gregues ens han explicat que cada cop que hi ha una excursió ha de venir la policia per comprovar els papers de l’autobús i les rodes.
La primera parada ha estat a la muntanya de Hortiatis per fer una breu caminada i poder observar el gran núvol de contaminació que corona la ciutat de Salònica. En aquest meravellós indret ple de pins i castanyer hi han també instal·lat antenes de comunicacions, fet que ens ha pogut portar a reflexionar sobre la sostenibilitat a les grans ciutats. Hem tornat a l’autobús per desplaçar-nos cap al centre mediambiental de Termes, un antic turó a pocs kilòmetres de la gran ciutat on durant molts anys s’hi han evocat les deixalles. El responsable del centre ens ha explicat que abans de la remodelació de l’espai, gràcies a fons europeus, hi havia 8 metres d’alçada d’escombraries en una gran àrea. Actualment, és un espai on la gent pot anar a passejar i practicar esport. Per a les escoles hi ha un espai de difusió del projecte.

En acabar, hem anat cap a la cova de Petralona i ens hem endinsat en un espai magnífic, també acabat de reobrir gràcies a fons europeus, ple d’estalactites i estalagmites. La guia ens ha explicat que s’hi han trobat restes d’homínids molt important per a la reconstrucció de l’evolució humana a Europa. Ja era hora de dinar i hem anat a un restaurant a primera línia de mar, així sí, abans alguns s’han banyat!!!! Hem pogut degustar especialitats gregues com el formatge feta, l’amanida de tomàquets, olives i cogombre, el tzatziki…

Un dia ben profitós!!! Fins demà!

Mònica i Deborah

Dia 4

Bona nit, famílies,

Aquest matí ens hem llevat amb el dia una mica fred i humit. Ens hem trobat a l’escola, i des d’allà, hem agafat el bus de línia per anar al Museu Arqueològic de Tessalònica. Allà ens hem dividit en dos grups per fer les dues activitats programades. Un dels grups feia una visita guiada a la col·lecció de l’or de la Macedònia, mentre l’altre grup feia un joc de rol, en una altra exposició permanent amb restes arqueològiques de l’època de la Grècia antiga.

En acabar, hem sortit del museu i mig plovia. Estava programat anar en bicicleta pel passeig marítim de la ciutat. S’ha decidit esperar una mica a començar l’activitat, per veure si el temps millorava i ha sigut una bona idea. Ha parat de ploure i ens hem distribuït per les diferents bicicletes de 5 places. Els alumnes s’ho han passat d’allò més bé pedalant plegats i, fent algun que d’altre avançament, pel carril bici del passeig. De camí, hem anat parant per veure alguns edificis i escultures emblemàtiques, i els alumnes grecs també ens n’han explicat alguns detalls.

Al vespre, ens hem tornat a trobar a l’escola per la festa final de la mobilitat. Hem tingut l’oportunitat de tastar especialitats gregues preparades per les famílies acollidores. Estava tot boníssim! Els alumnes grecs també havien fet uns vídeos de les mobilitats a Granollers i a Dresden, que hem vist tots plegats i han servit per recordar tot el que hem fet i après al llarg d’aquest any, i també de cloenda del projecte de turisme sostenible. Els alumnes han ballat danses tradicionals gregues, alemanyes i de casa nostra, així com també la Macarena, que no falti! Finalment, ens han donat els certificats i els alumnes han marxat a casa, ben cansats de tot el dia sense parar.

Mònica i Deborah

Dia 5

Bona nit,

Avui ha estat l’últim dia d’activitats conjuntes amb els companys alemanys i grecs sobre el projecte. Ens hem trobat directament a l’Ajuntament de Salònica per assistir a una xerrada sobre turisme a càrrec d’una consultora turística. Ens ha presentat exemples molt curiosos sobre turisme sostenible i ens ha introduït un nou terme: el turisme regeneratiu. També ens ha explicat una mica en què consisteix la seva feina: fer que llocs desconeguts esdevinguin destinacions turístiques, sempre tenint en compte la sostenibilitat del projecte i l’impacte positiu en la comunitat local.

Un cop acabat, el responsable de comunicació de l’Ajuntament ens ha fet una visita guiada per l’edifici i ens ha explicat curiositats sobre la història de la ciutat. Durant la visita ha posat èmfasi en el disseny de l’edifici construït segons els paràmetres de l’arquitectura bioclimàtica. Hem passejat per les tres plantes i hem acabat a la sala de plens jugant al kahoot.

En sortir hem hagut de canviar els plans ja que hi havia vaga d’autobusos. Hem anat a un ampli parc a la vora del passeig marítim i allà els alumnes grecs ens han explicat curiositats sobre monuments poc coneguts de la ciutat.

A mitja tarda, la delegació alemanya ja ha marxat cap a Dresden. A nosaltres encara ens queda un dia per passar-lo amb les famílies.

Fins demà,

Mònica i Deborah

Dia 6

Bona tarda,

Avui els alumnes han estat tot el dia amb les seves famílies. Han passat un dia relaxat, després d’una setmana plena d’activitats.

Demà, a les 6 del matí, agafem el vol cap a Atenes i des d’Atenes, està previst que arribem a les 11.05h a la terminal 1 de l’aeroport de Barcelona. Si hi ha algú que vol venir a buscar algun dels alumnes, aviseu-nos, i si no, vindrem tots junts en tren i ens trobarem a l’estació de Granollers Centre.