Aquesta setmana, en la matèria de ciències socials de 4t d’ESO, hem estat treballant amb una metodologia especial : el treball col-laboratiu internivell.
Gràcies als paral-lelismes en els continguts de la matèria, algun/es alumnes de 2n curs de batxillerat humanístic-social han organitzat i liderat una sessió d’aula amb l’objectiu de transmetre els coneixents sobre els orígens històrics del catalanisme cultural i polític a l’alumnat de 4t de l’ESO. A partir de jocs de cartes, audiovisuals, joc de rols i altres activitats que els batxillerats havien muntat per als companys, hem gaudit plegats d’una metodologia engrescadora i divertida.
Per als batxillerats, el repte d’ ensenyar a altres suposa una forma de reforçar i ser conscients dels propis coneixements i mancances.
Per als 4t de lESO, una oportunitat de compartir amb els “grans” i apropar-se a d’ells, a la par que gaudir i aprendre.
En resultes, una experiència diferent que tothom ha valorat molt possitivament i que segur, repetirem aviat.