Aquest dimarts vam participar a la sessió de cloenda del Projecte Atenc!ó (http://projecteatencio.cat/) al Centre de Biorecerca Mèdica, a Barcelona.
Prèviament s’havien fet experiments al nostre Centre amb la participació de l’alumnat de tercer d’ESO
Aquesta cloenda ha estat en forma de Congrès, exposició de posters i entrega de diplomes i un premi al millor poster i exposició.
I Congrés del #ProjecteAtenció” amb la presència d’alumnat i docents participants i d’investigadors del @ISGLOBALorg @CrecimUab. I amb la col·laboració de @SmartCitizenKit @UPFBarcelona @UABBarcelona. @RecerCaixa @ACUPcatalunya
Es volia donar resposta a la següent qüestió:
Es pot establir una relació entre la contaminació atmosfèrica i l’atenció de l’alumnat a les aules dels instituts?
Per respondre a això, es va procedir a les següents fases:
Congrès a l’Auditori:
Abans de presentar els resultats del #ProjecteAtenció demanen l’alumnat i docents de tots els instituts del Congrés del #ProjecteAtenció quins creuen que seran els resultats de la recerca en #salut i #atenció
A continuació Xavier Basagaña presenta els resultats preliminars de la recerca en #salut que està liderant i en la que participa @overdispersion i tot l’equip @ISGLOBALorg
També es presenten els resultats del qüestionari sobre els aspectes que afecten a l’atenció que els mateixos alumnes del #ProjecteAtenció van co-crear i que s’han analitzat.
Per acabar des de la @UPFBarcelona presenten els resultats preliminars entre la relació entre #economia i #contaminació: altruisme, reciprocitat i preferències.
“Els resultats preliminars del #ProjecteATENCIÓ indiquen que la contaminació atmosfèrica no afecta l’atenció”, explica Xavier Basagaña.
Exposició / Posters:
L’alumnat de cada centre exposava els seus resultats i també podien presentar un Poster coma a resum
Els nostres alumnes, especialment interessats en conèixer els resultats de la investigació, van descriure les activitats realitzades al Centre, i també van fer observacions i propostes.
La seva exposició realitzada davant del jurat la van fer en anglès, i aquesta singularitat va ser motiu de lloança per part del tribunal en el moment de l’entrega de diplomes.
Entrega de diplomes i premi al millor Poster:
Aquest premi el va guanyar l’Institut Leonardo Da Vinci: http://www.iesleonardo.cat/ leointranet/index.php