Roma locuta, causa finita.

Del 12 al 17 de juny, una seixantena d’alumnes de 4t ESO han fet el viatge de fi de curs a Roma. Han estat cinc dies intensos, tant pel viatge d’anada i tornada en vaixell, com per tots els monuments que hem visitat.

Roma, la ciutat eterna, es pot considerar un museu a l’aire lliure. Els seus monuments, fonts, panteons i esglésies, continuen drets recordant-nos la seva història, més de 2000 anys enrere.

La primera nit, només arribar i acabat de sopar, vam sortir a passejar pel centre fins a la Fontana di Trevi, la més ambiciosa i majestuosa de les fonts romanes del Barroc.

Al matí següent, vam visitar els Museus Vaticans. Els alumnes van poder veure obres tan importants com L’escola d’Atenes, de Rafael Sanzio, situada a la Sala de la Signatura; l’escultura grega Laocoont i els seus fills, o la sala més coneguda del Palau Apostòlic: la Capella Sixtina amb la seva venerable volta.

A la tarda vam visitar la basílica de Sant Pere, situada també a la Ciutat del Vaticà, on es conserven obres d’art molt valuoses, com ara la Pietat, de Miquel Àngel, o l’estàtua de Sant Pere feta de bronze.

El segon dia, vam visitar el Colosseu romà, ubicat en el centre de la ciutat i considerat un dels monuments més famosos de l’antiguitat clàsica. A continuació ens vam dirigir al Fòrum romà que es tractava de la zona central de la ciutat, on es trobava les institucions de govern, mercat i religió.

L’últim dia el vam aprofitar per veure la Columna Trajana, la plaça de Venècia, els Museus Capitolins, situats a la plaça del Campidoglio, i la plaça Espanya, on molts dels alumnes van aprofitar per fer les darreres compres.

Aquest mateix dia a la nit, vam agafar el vaixell de tornada a Barcelona.

Un viatge de final de curs per recordar!