OBJECTIU DE LA PROPOSTA UNIFICADA:
MILLORA DE L’EXPRESSIÓ ESCRITA

De l’anàlisi dels resultats de les proves d’avaluació diagnòstica dels alumnes del nostre Institut Celestí Bellera sorgeix la necessitat d’iniciar un treball conjunt de tot el claustre per a la millora de l’expressió escrita a l’ESO i el Batxillerat.

Es presenten, doncs, les tipologies textuals i els esquemes que hem de demanar als alumnes que segueixin a l’hora d’escriure un text des de qualsevol àrea. La presentació gira entorn al text argumentatiu, descriptiu, el resum i la descripció. També es presenta la distribució de tipologies textuals al llarg de l’ESO en el currículum de llengua catalana i llengua castellana.


L’entrevista, l’eix cronològic, l’enquesta i la biografia estan molt ben exemplificats i treballats des del Projecte de Recerca de 4t que es va dissenyar el curs 2010-11.

Es parteix d’un treball previ en aquesta línia iniciat des de departaments didàctics i equips docents de nivell. L’any 2008 els departaments de català i castellà van acordar que per treballar de manera coordinada, el primer posaria més èmfasi en les tipologies textuals i el departament de castellà en la gramàtica, tot i que es treballen tots els continguts des d’ambdues àrees.


DOCUMENTACIÓ per treballar la
MILLORA de l’EXPRESSIÓ ESCRITA:

Granollers, setembre de 2012

coordinació de la informació i proposta

LLUÏSA NIUBÒ cap departament Llengua Catalana i Literatura