Crònica Dia 1: Bordighera

Bona nit, famílies!

Primer dia i primera crònica!

Si us diem que tot ha sigut bufar i fer ampolles, ens creieu? Doncs bé, hem arribat a Bordighera i ja podem explicar unes quantes anècdotes; intentar fer un tiktok viral a l’aeroport, deixar-nos una motxilla i recuperar-la minuts més tard, passar els controls de seguretat i que ens inspeccionin perquè portàvem una pinta, etc.

Però l’arribada a Bordighera ha sigut tot un èxit! Els vostres fills i filles han anat a sopar tots junts i ara ja estan ficats al llit per començar demà ben d’hora.

Demà més i millor!

Crònica Dia 2: Bordighera

Bona nit, famílies!

Segona crònica de la setmana. Hem començat el dia ben d’hora, a les 7:45 per ser més específics!

Ens hem repartit per les classes i hem fet una breu presentació per mostrar una mica la nostra cultura, ho han fet de meravella!

Després de treballar una mica, hem agafat el tren i hem anat fins als Jardins Hambury, un jardí botànic amb molta diversitat de vegetació i on els vostres fills i filles han fet diversos àlbums fotogràfics que farem servir més endavant en el nostre projecte durant l’Erasmus. Tornant cap a Bordighera hem fet una parada a Ventimiglia i hem gaudit d’un bon gelat, que sempre senta bé!

Ens hem acomiadat a l’estació i aquesta nit preparem la roba per a demà amb una pista: tocarà una bona tarda esportiva, a veure què ens preparen!

Crònica Dia 3: Bordighera

Bona nit, famílies!

Tercera crònica de la setmana. Avui hem començat el dia amb unes classes en italià amb un break molt especial. Hem anat al Museu Bicknell, on hem pogut aprendre sobre la vida de Clarence Bicknell i tota la seva obra entorn de l’art, la prehistòria, l’evolució de la flora i fauna i un dels impulsors de l’Esperanto. Hem fet un recorregut per la biblioteca i hem pogut veure peces sobre la història de la ciutat.

Hem continuat la nostra jornada amb algunes classes més i en acabar i després de dinar, ens han preparat una gran cursa d’obstacles on ho hem donat tot, els profes també ens incloem! Us deixem amb algunes de les fotografies del dia d’avui, que com veureu, són de gran valor! Estem segurs que avui tothom descansarà molt i molt bé!

Demà ens espera un nou dia, segur que amb algunes sorpreses més.

Crònica Dia 4: Bordighera

Bona nit, famílies!

Quarta crònica de la setmana. Avui hem començat anant a l’institut una estona a primera hora i després hem fet una visita a la biblioteca municipal de Bordighera. Allà ens han explicat la història de la biblioteca i de la ciutat per després posar-nos a prova amb un test de cultura general de la zona. Ho han fet molt bé! Tan bé que els hi han donat de premi una bossa amb llaminadures! Després hem pogut descansar una mica en un parc a prop de l’institut i hem assistit a les últimes classes del dia.

Després de dinar hem visitat la part alta de Bordighera, el que es coneix com el centre històric de la població. Una part molt maca i on es conserven els edificis més antics i pintorescs de la zona. Allà, els vostres fills i filles han fet una cursa d’orientació amb un mapa i diferents punts marcats que havien de trobar. Tot això amb un cronòmetre en marxa i un pòdium final pels més ràpids.

Per acabar el dia, hem anat a casa a arreglar-nos i a preparar-nos pel sopar amb famílies on hem pogut gaudir novament de l’espectacular gastronomia que tenen. Cada família ha portat un plat preparat de casa i ho hem compartit com una gran família!

Ara ens toca descansar, perquè demà farem uns quants quilòmetres per anar a… Mònaco!

Una abraçada,

Crònica Dia 5: Bordighera

Bona nit, famílies,

Cinquena i última crònica de la setmana!

Avui hem començat el dia ben d’hora trobant-nos tots i totes a l’estació de tren de Ventimiglia. Tot i que el temps no acompanyava, i queien algunes gotes, estàvem molt il·lusionats per anar a Mònaco! Hem arribat a la ciutat i hem fet primer de tot una volta pel centre històric, el que es coneix com a Monte Carlo. Hem visitat el gran museu de l’oceanogràfic i hem pogut gaudir de la meravellosa fauna marina que ens envoltava. Quan hem sortit del museu hem fet un break per dinar i poder comprar alguns souvenirs i preparar-nos per veure la ciutat a sobre d’un trenet turístic que ha sigut superdivertit! No només hem vist tota la ciutat, sinó que hem pogut saludar a tothom que ens trobàvem pel camí!

Després de tantes emocions, hem tornat amb tren fins a Ventimiglia on les famílies ens esperaven per gaudir d’aquesta última vesprada.

Comencem a mentalitzar-nos que demà tornem ja cap a casa, que si us diem un secret, també us troben molt a faltar!

Una abraçada i fins demà,