Crònica Dia 1

Benvolgudes famílies,

Avui ha sigut un dia ple d’emocions i nervis. El vol fins a Torino ha sigut molt ràpid i tranquil. A les 9.30 ja estàvem a Itàlia.

A continuació havíem d’agafar el tren que ens portava fins a Cavallermaggiore, però com hi havia vaga, hem fet transbord fins arribar a la ciutat. El viatge en tren també ha sigut molt agradable.

Quan hem arribat, ens han rebut les professores de l’escola de Cavallermaggiore i hem anat tots junts a dinar. Hem demanat una lasanya que estava boníssima. Fins i tot, els alumnes han pogut repetir. I de postres pastís de poma i de xocolata. A continuació ens hem dirigit a l’escola, on ja els esperaven les famílies. Cares ja conegudes i molta il·lusió pel retrobament.

A la tarda alguns han aprofitat per fer un gelat, altres miraven una pel·lícula amb la família on han aprofitat per fer una volta i conèixer el poble.
Demà ens espera un altre dia interessant omple d’aprenentatge.

Deborah i Ana María

Crònica Dia 2

Molt bona nit,

Avui a primera hora ens hem retrobat a l’institut de Caramagna. L’alumnat ens ha explicat com va anar al vespre i tots coincideixen que se senten molt a gust i  acollits. Sembla que les famílies també són molt generoses amb els àpats.  A continuació el professorat de l’institut ens ha donat la benvinguda i han passat el matí fent tres tres: el primer consistia a grabar un podcast en francès i anglès. Fins i tot algun alumne que no fa francès, s’ha animat a parlar-lo amb l’ajuda de la professora. Seguidament, han fet dos tallers on havien de construir dos cotxes aerodinàmics amb diferents materials. Podeu veure algun exemple de què han fet a les fotografies.

Una vegada hem dinat, hem fet una activitat pel bosc relacionada amb la sostenibilitat. L’activitat consistia en una espècie de gimcana on havien de trobar diferents elements en el bosc (alguns propis de la natura, però d’altres no), calcular l’àrea d’un banc sense cap mena d’ajuda, dibuixar el paisatge tenint presents algunes indicacions… Una activitat profitosa i que creiem que adaptarem per fer-la a l’institut. Després ja han marxat amb les famílies. Avui alguns es reunien per veure una pel·lícula, d’altres anaven a sopar a un restaurant, alguns jugaven a jocs de taula amb els corresponents… Ha sigut un bon dia!

Demà ens trobarem a l’escola de Cavallermaggiore per seguir amb les activitats i l’aprenentatge.

Deborah i Ana María

Crònica Dia 3

Benvolgudes famílies,

Avui hem conegut l’escola de Cavallermaggiore. És una escola més gran que la de Caramagna, però també amb molt bon ambient.  Després de conèixer les instal·lacions, l’alumnat ha marxat al pavelló per dur a terme una activitat d’Educació física. Per equips, havien de crear una sèrie de circuits amb el material esportiu del qual disposaven. L’equip més creatiu seria el guanyador.  Hem de dir que els quatre equips han estat molt igualats. Tothom ha participat i han passat una bona estona.

Més tard s’han dividit en dos grups i han realitzat altres dos tallers. En el primer havien d’escollir quins objectes poden ser-nos més útils per poder sobreviure a un accident d’avió en el desert. Primer ho devien pensar de manera individual i després parlar-ho per equips. Finalment, s’havien de posar d’acord, escollir els tres objectes que per ells eren els més importants i justificar la resposta.

En el segon taller han fet un arbre de filferro. Cada alumne feia una de les branques i també dissenyava les fulles. Però al final es necessitava la col·laboració de tothom per acabar de construir-lo. En les fotos adjuntes podeu veure el resultat. Aquesta mateixa activitat també ha servit per poder parlar d’estereotips.

Una vegada acabats de dinar, els alumnes han assistit a un taller de batucada, on han participat molt activament.  Després ja han marxat amb les seves parelles.

Demà ens haurem d’abrigar, ja que anem a Limone Piemonte.  Seguim amb l’experiència i l’aprenentatge!

Deborah i Ana Maria

Crònica Dia 4

Bona nit,

Avui ha esdevingut un dia plujós i fred, però ple d’encant: hem conegut el poble de Lemone Piamonte, que sembla tret d’una postal. El fet que estigués plovent també ha fet que tingui un aire molt especial, com podeu veure en alguna de les fotografies que us adjuntem.

Quan hem arribat a Lemone, els alumnes han tingut una estoneta per comprar alguns regals i després ens hem dirigit a la Biblioteca del poble. Allà ens esperava el grup folklore de Lemone per fer un taller relacionat amb les seves tradicions dansaires. Es tracta d’un grup que es dedica a la recuperació, el manteniment i la difusió de la dansa popular de la zona.

Primer ens han explicat la seva història i després han ensenyat a ballar als alumnes. Ho han fet molt bé i han passat un matí molt animat.
Després hem anat a dinar tots junts a un restaurant de la zona. Pizza i pasta carbonara han sigut els plats més demanats. Tot casolà i boníssim.  Hem seguit amb altres dos tallers: en el primer taller ens han parlat de l’entorn natural que envolta el poble de Lemone, de les seves característiques més particulars i de la importància de preservar qualsevol espai natura. El segon taller era sobre música i instruments propis de la zona. Els alumnes de nou han pogut participar i han explicat algunes de les nostres tradicions, com ara els Castellers, el Ball de gitanes…  De nou, estaven molt contents amb les activitats proposades per les professores italianes.

Hem arribat al voltant de les 19 h a Cavallermaggiore i ja han marxat a casa. Demà anem a Cuneo i també farem un sopar de germanor a la tarda. Ells saben que l’intercanvi arriba al final i demanen si no és possible que es puguin quedar un parell de dies més… Tot i això, encara tenim un parell de dies per gaudir i seguir aprenent.

Deborah, Marta i Ana

Crònica Dia 5

Bon vespre,

Avui ha estat l’últim dia d’activitats conjuntes amb els alumnes italians. Hem anat a Cuneo on hem realitzat una seria de tallers. Hem començat al “rondo dei talenti” on ens han parlat de com potenciar el nostre talent, després hem anat al parc fluvial on hem fet uns tallers sobre el canvi climàtic i hem acabat visitant una exposició sobre el cub de Rubik.

Ara aprofitem per descansar, ja que d’aquí una estona ens retrobarem amb les famílies per fer el sopar de germanor.

Ana i Marta

L’arribada

Bon vespre,

Ja estem a l’aeroport. El vol sortirà a les 23.00h. L’arribada està prevista per les 23.40 a la Terminal 2.

Ha sigut un intercanvi fantàstic!

Ens veiem d’aquí a una estona.