Crònica Dia 1 i mig

Bona nit a tothom,

Passar la primera nit al tren ha estat una experiència interessant, i molt intensa. L’espai és bastant reduït i pot crear situacions complicades com, per exemple posar-se el pijama. Però viatjar estirat és agradable i divertit, tot i que dormir, dormir, no gaire.

Hem arribat aquest matí, puntualíssimament, a les 6:40  a l’estació d’Austerlitz, feia bona temperatura i no plovia, així que hem passejat fins a Place de la Bastille i hem esmorzat.

Hem arribat a l’institut Germaine Tillion du Bourget a les 9:30 i ens han ofert un esmorzar de sucs i galetes. Després els vostres fills i filles han anat a les seves respectives classes.

Havent dinat hem passat per l’hotel a deixar les maletes i després hem fet la primera visita programada al Louvre.

Més tard, hem passejat fins Place de la Concorde, hem passat per la Madeleine, Gallery Lafayette i Opéra Garnier. Hem fet uns quants kilòmetres en total.

Després de sopar, hem tornat a l’hotel cansadets, però ben contents, crec que aquesta nit sí que dormirem tots com angelets.

Fins demà,
Miquel i Alícia

Crònica Dia 2

Bona nit,

Avui hem hagut de córrer una mica al matí per arribar a l’institut! Encara no coneixíem bé l’hotel, el temps necessari per posar-nos a punt en grup… Però a partir d’ara, ja podem començar a parlar d’una certa rutina. Ja ens estem fent nostres els espais.

I la ciutat, també. Després de l’institut del món àrab, hem visitat la Grande Mosquée i les Arènes de Lutèce. I per acabar la visita al barri llatí, hem improvisat un recorregut lliure: cadascú al seu ritme, però havent de passar per llocs indicats (Panthéon, Contrescarpe, Odéon, Luxembourg, Sorbonne…). Hem seguit canviant de to, cap a la Butte aux Cailles a sopar, on hem arribat en bus, per variar una mica. Finalment, hem tornat a casa amb els metros aeris, per veure la ciutat de nit i, especialment, la Tour Eiffel il·luminada.

Alicia i Miquel

Crònica Dia 3

Bona nit famílies,

Finalment la crònica d’avui!

La pluja ens ho ha posat molt difícil, però encara ens n’hem sortit…

Al matí, a l’institut, tot sobre rodes. Cap a les 13h, com previst, hem iniciat el recorregut programat, la visita de la banda est de la rive droite, molt focalitzada en copsar els ambients que es relaten en els llibres de literatura que tractem a classe.

Primer, hem visitat el cementiri de Père Lachaise, recorrent-lo en sentit contrari (de baixada) per poder passar per tot arreu. Després ens hem dirigit cap al barri de Belleville. És quan ha començat a ploure, però encara s’hi podia estar. Així doncs, hem anat a mirar els edificis i els carrers del llibre, i hem acabat la passejada al mirador del parc de Belleville. Llàstima, sense vistes, tot tapat. Aleshores hem decidit de donar una estona lliure per acabar la recerca… I alguns alumnes, fins i tot han arribat a interactuar amb els habitants del barri!

Finalment, hem hagut de canviar els plans. La pluja ha començat a apretar massa, i el risc d’encostipat era massa evident. Hem desistit d’anar cap a la Vilette o les Buttes Chaumont, ho deixarem per la propera vegada. Hem estat prudents, ens hem comprat uns kebabs per emportar i hem fet via cap a l’hotel, amb dutxa obligatòria. No ens vindrà gens malament una dosi suplementària de descans per afrontar els dos darrers dies.

Miquel i Alicia

Crònica Dia 4

Bona nit famílies,

Avui hem tingut molta més sort amb la pluja.

A l’institut, tot en ordre, com ahir. Classe de 8h a 12h i dinar a la cantina.

Aquesta tarda la dedicàvem, en part a l’art. Visita a l’Orangerie, a veure l’obra de maduresa de Monet, i després del museu Orsay, molt més extensa i exigent. Ens hem estat 2 hores desxifrant les transformacions artístiques que ocorren a finals del XIX i inicis del XX, la qual cosa connecta amb un dels eixos centrals del programa d’història de França i Espanya.

En acabar hem pogut gaudir d’un llarg passeig vorejant el Sena i, a diferència d’ahir, hem pogut campar sense pluja per la zona de la Tour Eiffel i el Trocadero.

Finalment, hem anat cap a la zona de Strasbourg – Saint Denis, on teníem prou oferta per escollir què volíem sopar.
Tant de bo la pluja també ens respecti el darrer dia, ja que tenim prevista una llarga passejada!

Alicia i Miquel

Crònica Final

Bon dia famílies,

Aquesta crònica arriba amb una mica de retard, però us volíem explicar com va anar el nostre darrer dia a París.

I dia final també amb sort.

Ens hem acomiadat de l’institut del Bourget agraint l’acollida.

El dia ha estat ventós, però ha plogut molt poc. Això ens ha permès fer el recorregut que teníem previst. Primer, amb un passeig per Montmartre, on hem fet una visita lliure a tots els clàssics del barri. Després, llarg passeig per creuar els barris senegalès, àrab i indi, entre els districtes XVIII i XX. És l’ambient que ens hem d’imaginar per fer una bona lectura de l’altra obra obligatòria que ens entra al programa de literatura.

Aquest camí ens ha dut a un dels centres de la ciutat, les Halles. Nosaltres hem aprofitat per visitar Saint Eustache i per pujar a l’últim pis del Centre Pompidou d’art contemporani, les vistes s’ho valen. I ja no ens ha donat més temps… Tornada a l’hotel a cercar les maletes i mitja volta cap a la Gare d’Austerlitz.