DIA 1:

Ahir va ser un dia molt llarg i força cansat. Amb un retard de més d’una hora, vam arribar finalment a León a les 18.30h.

Tantes hores al tren van donar per molt: Verònica i altres pel·lícules de por que, poc abans d’anar a dormir, alguns i algunes es van penedir d’haver vist, postes de sol des del vagó restaurant, partides de cartes, Yatekomos, entrepans i llaminadures a deshores i un munt de passejades entre els vagons 4, 5, 7 i 9. El primer viatge llarg en tren per molts d’ells!

Un cop a León, amb la catedral il·luminada de fons, vam agafar l’autocar que ens va portar fins al GMR camp a 35 minuts de la ciutat.

Un cop allà vam conèixer els monitors de la tarda (Angel, John, Cris and Lisa) i ens van explicar les normes bàsiques d’aquests dies. Quan ja ens havíem instal·lat a les “cabins”, vam anar a sopar una crema calenteta de verdura i un segon al més pur estil americà, hot dogs amb patates fregides. Tot seguit, vam anar a fer unes activitats per conèixer una mica millor els alumnes de l’escola de Cuenca amb els que compartim algunes activitats aquests dies. Tot en anglès, of course!

A les 23h ja estàvem tots altre cop a les cabanyes, alguns molt poc preparats per anar a dormir i amb moltes ganes de fer gresca, però tots ells sense mòbil (norma del centre), una prova de superació personal per alguna de les nostres alumnes!

DIA 2:

Ahir, després d’un despertar força matiner i intens, vam poder descobrir què significava aquest “surtido variado” que a alguns els tenia una mica intrigats! Un cop amb les panxes plenes els esperava un matí força enfeinat: per començar, “papercraft Volcano”, al cap d’uns 45 minuts un snack (fruita) i una estona d’activitat física i just després de dividir el grup en dos, l’experiment “DNA strawberry” i el test de nivell oral d’anglès.

A les 14h vam dinar i vam tenir l’oportunitat de provar els “albondigones”, una especialitat de la cuinera d’aquest camp. Un cop rentades les dents, els temps ens va seguir acompanyant i vam poder fer una bonica excursió fins “El Refugio”. Un cop allà van fer una petita activitat per aprendre una mica més de vocabulari de l’entorn en anglès.

De tornada, ja amb una mica més de fresca, ens vam ubicar en una de les sales de treball per avançar en el projecte científic que els alumnes han de presentar a finals de setmana.

Va arribar doncs el moment que tots i totes estaven esperant… i no era per les dutxes. Van recuperar els mòbils i un cop trucades les famílies i dutxats (la gran majoria) van anar a sopar.

Per acabar el dia, a l’activitat de nit van haver de desplegar les seves capacitats artístiques i, per grups, cantar tantes cançons en anglès com coneixien amb la paraula donada (love, heart, friend…). Just abans d’anar cap a les cabanes, vam estar observant les estrelles. Finalment, ja força cansats, van anar-se cap a les cabanes a dormir.

DIA 3:

Ahir va ser un dia força tranquil i amb molt bon temps. Pel matí els alumnes van estar treballant en unes maquetes de plastilina relacionades amb les energies renovables. Després del snack (que normalment és fruita) i l’estona de temps lliure (hi ha unes pistes de bàsquet just al costat de les cabanes) les van acabar de fer. Poc després ja era l’hora de dinar i de descansar una mica. Un cop rentades les dents ens vam trobar a la sala d’ordinadors i van estar treballant de valent hora i mitja en el projecte científic que s’ha de presentar divendres davant dels companys de Cuenca.
Ahir també va ser el dia en què el personal del camp va venir a netejar les cabanes. Alguna d’elles no estava gaire endreçada i les van haver de recollir una mica abans. Després van fer el snack, que aquest cop va ser un entrepà de xocolata, i van anar a veure la pel·lícula “The boy who harnessed the wind”, una història molt interessant sobre un noi de Malawi que va fabricar un molí de vent a partir de material reciclat. Es va treballar l’anglès abans i durant la pel·lícula amb diferents explicacions, mímiques i dibuixos ja que la vam veure en V.O. subtitulada en anglès. Posteriorment es va fer un petit debat en què els nostres alumnes hi van intervenir per a dir la seva. Poc després ja es van dirigir tots cap a les cabanyes per preparar-nos per anar a dormir.

DIA 4:

Ahir va ser un dia tranquil però ple d’activitats interessants. Pel matí els alumnes van estar acabant de pintar els volcans que havien creat els primers dies. Després del snack i temps lliure, van pujar al camp de futbol per a fer activitats esportives. Malauradament un company de Cuenca es va fer mal a la ròtula i el van haver de portar a l’hospital. Poc després van començar l’activitat de “Forgotten Scientific women” on, a partir d’una llista de diferents figures poc conegudes, havien d’inventar una representació de teatre. Després ja vam anar a dinar tots junts.

Després del petit descans del migdia ens vam trobar altre cop a la sala d’ordinadors i els alumnes van continuar treballant en el projecte científic en el que s’estan esforçant prou per tal de fer una bona presentació el divendres davant els companys de Cuenca. Val a dir que la relació entre els dos grups és molt bona i ja s’han fet molts d’ells amics.

Per la tarda, després del snack van fer dos tallers que els hi van agradar molt: “Chromatography”, per tal de separar diferents substàncies en un paper de filtre (es van utilitzar espinacs, cafè, rotuladors i altres elements) i l”Egg drop”, on havien de construir una estructura amb paracaigudes per tal d’evitar que l’ou es trenqués un cop llençat des de la tirolina.

Després de l’hora de trucades i dutxa, van sopar i just després van fer una espècie de gimcana on entrevistaven a les diferents científiques, que estaven amagades pel campament, i els proposaven un repte. El primer grup va rebre un petit premi.

DIA 5:

Ahir va ser un dia especial perquè vam visitar León. Un cop més el dia ens va acompanyar i vam gaudir de bon temps malgrat el fred.

Després de despertar-se a les 8.30h i esmorzar a les 9h, com cada dia, vam preparar-nos per marxar d’excursió. De manera excepcional es va decidir que els alumnes podien portar el mòbil a la sortida per fer fotos. El trajecte d’autocar va ser molt tranquil i en uns 30-35 minuts ja estàvem a León. Vam estar donant una volta pel centre històric i alguns alumnes van aprofitar per comprar souvenirs o llaminadures. Cap a les 14h ja estàvem de tornada al camp per dinar.

Un cop rentades les dents i gaudida l’estona de free time, van treballar de valent en el projecte científic ja que era l’últim dia abans de la presentació. A les 17h van berenar un entrepà de pernil dolç i van jugar una mica i just després ja van començar l’activitat de la tarda, Science Scavenger Hunt, una cerca del tresor científic molt original i dinàmic.

Després de les dutxes i de l’estona del mòbil van sopar. De manera excepcional, i davant la insistència d’alguns alumnes, els monitors van decidir donar dues opcions com a activitat de nit: veure el partit d’Espanya-Grècia o jugar a Wolf (el llop). Va quedar aproximadament la meitat dels alumnes Bellera a cada activitat. Val a dir que l’animació del joc que va fer el John va ser molt original i divertida.

A les 23h ja vam anar cap a les cabanyes a descansar.