Les bitlles, el joc de l’oca, el mikado o el twistter són només alguns dels jocs tradicionals construïts pels alumnes de 3r ESO a la matèria de Projecte.
A quins jocs jugàveu quan éreu petits? Aquesta va ser la pregunta inicial que els alumnes van plantejar als seus pares o avis. Es tractava de la primera tasca del projecte.
Organitzats en grups de tres, van apuntar i explicar els jocs que a casa havien comentat i van escollir un. A continuació es van repartir la feina i van construir el joc escollit amb materials diversos (cartró, fusta, cordes, pals…). També van crear un bloc que contenia l’explicació de l’origen del joc, les instruccions i les fotos del procés de creació
El projecte va concloure amb la participació dels alumnes de 1r ESO les últimes dues hores de dijous. Els alumnes de 3r van ocupar tres espais diferents per posar en pràctica el joc (el pati gran de l’institut, la zona de «campo llano» i l’esplanada del costat del pavelló). Els alumnes de 1r es van distribuir per tutories i van fer grups de tres per participar. Cada tutoria va anar a un dels espais indicats i van poder jugar als diferents jocs proposats.
L’experiència no només va servir per recollir jocs de tota la vida, sinó també per desconnectar una mica del món tan digital en el que viuen els joves. Igual de gratificant va ser veure com grans i petits compartien moments lúdics amb respecte, diversió i cooperació.
IMATGES