Crèdit de Síntesi de 4t d'ESO:
Florència i Pisa, bressol de la ciència i de
l'art modern.

|
Aquest crèdit està adreçat per els alumnes de 4t d'ESO. És una
eina per avaluar que els alumnes han assolit els objectius generals de l'etapa en les
àrees de Ciències Experimentals, Llengües i idiomes, Ciències Socials, Matemàtiques,
Ètica, Educació Visual i Plàstica i Tecnologia. |
Aquests alumnes, durant el 3r curs, i en un crèdit
variable varen dissenyar un viatge hipotètic a Itàlia concretament a Florència. Enguany
posaran en pràctica el seu disseny, tot elaborant un tríptic informatiu com si es
tractés d'una agència de viatges que fa propaganda d'un viatge a Florència de quatre
dies de de durada. El contingut té dues finalitats. La primera és
confeccionar un tríptic, la segona és realitzar una sèrie d'activitats que tenen com a
finalitat que l'alumne/a pugui conèixer i avaluar els aspectes culturals més destacats i
triar-ne aquells que han de figurar en la seva proposta de viatge.
Les activitats d'aquest crèdit estan dissenyades en dos blocs: en el primer els
alumnes confeccionaran un tríptic en el que constaran:
 | Dibuixos de la façana de l'esglèsia de Santa Maria de la Novella i de la Torre
de Pisa. |
 | Un itinerari amb la programació i temporalització de les visites. |
 | Un pressupost que contemplarà les despeses del viatge en el règim de pensió
completa més despeses perifèriques. |
 | El tríptic estarà escrit en anglès i/o francès. |
El segon bloc consisteix en una sèrie d'activitats l'objectiu de les quals és
justificar el contingut del tríptic.
Aquí teniu una foto de la promoció del 97 en el crèdit de síntesi a
Florència: |

L'objectiu final del Crèdit de Síntesi és demostrar mitjançant
un treball pràctic que els alumnes són capaços d'aplicar una part dels coneixements
adquirits al llarg del curs. A més d'aquest crèdit a fora del centre
se'n fa un altre a dins del centre que consisteix en elaborar un "Trivial
Pursuit", un joc en el que posaran de manifest els coneixements adquirits al llarg
del curs. |
|