OBJECTIUS DEL CRÈDIT
S'ha de tenir en compte que aquest crèdit per a la majoria d'alumnes és el crèdit final de l'etapa de Secundària Obligatòria i, per tant, pot servir com a síntesi del que l'alumnat ha après al llarg de quatre anys.
 

OBJECTIUS GENERALS
  • Conèixer les conseqüències d'alguns hàbits i decisions personals per a la salut individual i col·lectiva i valorar els hàbits d'exercici físic.
  • Formar-se una imatge ajustada de les pròpies possibilitats; valorar l'esforç i la superació de les dificultats cosa que contribuirà al benestar personal i col·lectiu.
  • Participar en activitats de grup adoptant actituds de flexibilitat, solidaritat, interès i tolerància.
  • Aprendre a rebutjar discriminacions degudes a la raça, el sexe, a diferències físiques i socials.
  • Analitzar alguns mecanismes i valors que regeixen el funcionament de la nostra societat, per elaborar judicis i criteris personals que l'ajudin a actuar amb autonomia i iniciativa en la vida activa i adulta.
  • Analitzar els mecanismes bàsics que regeixen i condicionen el medi físic, valorar com hi repercuteixen les activitats humanes i preparares per contribuir activament a la seva defensa, conservació i millora com a element determinant de la qualitat de vida.
  • Comprovar que el desenvolupament científic i tecnològic té importants implicacions sobre les persones la nostra societat i l'entorn físic.
  • Identificar i assumir algunes característiques culturals i socials de la nova realitat que s'està generant.
  • Identificar problemes de la societat actual
  • Obtenir, seleccionar, tractar i comunicar informació en format telemàtic.
  • Entendre l'aplicació d'uns coneixements adquirits per un seguit de professionals com a preparació i orientació a una futura integració laboral.
 

LLENGÜES
  • Utilitzar els diferents gèneres periodístics de contingut informatiu (crònica, notícia, reportatge), argumental (carta al director, editorial i article d'opinió) i dialogat (entrevista) de temes d'interès més general i d'acostament a la vida adulta.
  • Redactar diferents models de cartes a diferents institucions segons les normes convencionals (dades d'identificació, marges, espais, cal·ligrafia i ortografia).
  • Manejar amb soltesa instruments informàtics d'ajut a la redacció i a la impressió de treballs escrits, com ara processadors de textos, verificadors i correctors ortogràfics, diccionaris de sinònims i programes d'autoedició. 
  • Resumir oralment i per escrit textos formals, explicitant-ne les informacions i les idees essencials i la interpretació de l'emissor.
  • Llegir expressivament textos literaris en prosa amb veu i entonació adequades i d'acord amb les regles d'ortologia de la llengua respectiva.
  • Sintetitzar, seguint un guió previ, informacions pertinents sobre una obra llegida de manera que es contextualitzi i s'expressi raonadament l'opinió.
  • Aplicar als escrits personals les normes gramaticals apreses, de tal manera que tinguin una correcció acceptable.
 

CIÈNCIES SOCIALS
  • Explicar el funcionament del transport públic de la ciutat de Granollers i apropar-se al de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana.
  • Identificar els principals problemes de transport de mercaderies i conèixer les solucions que aporten els ajuntaments.
  • Orientar-se amb mapes de petita escala i correlacionant les informacions de dos o més mapes temàtics.
  • Reflexionar sobre les relacions espai/ habitant que es produeixen a la ciutat.
  • Aplicar els coneixements adquirits en l'ESO per comprendre el pla urbanístic de les ciutats de Granollers i Barcelona i cap on s'enfoquen les futures modificacions.
  • Conèixer les transformacions que està patint el front marítim de Barcelona i si tenen present el principi de sostenibilitat.
  • Conèixer el Pla del Delta del Llobregat. 
 

IDIOMA

 
  • Comprovar l’habilitat dels alumnes per produir i entendre textos escrits i orals bàsics en anglès.
  • Desenvolupar la capacitat creativa de l'alumnat.
  • Desenvolupar l’interès dels alumnes per trobar solucions a les incògnites que apareixen quan treballen amb la llengua estrangera.
  •  

    CIÈNCIES EXPERIMENTALS
    • Avaluar els costos ambientals, la disponibilitat i la limitació de recursos de les fonts d'energia emprades habitualment i de les fonts d'energia alternatives, i analitzar l'impacte de l'espècie humana, amb les seves repercussions ecològiques per tal de prendre actituds de defensa de l'entorn, especialment en contra de la contaminació.
    • Reflexionar sobre l'actitud quotidiana personal envers problemes com ara la generació de deixalles, el mal ús de l'energia i de l'aigua, la contaminació i la limitació dels recursos naturals, des de la perspectiva de voler trobar-hi alternatives que puguin comportar canvis d'actituds.
    • Resoldre problemes numèrics senzills relacionats amb alguns continguts, amb la posterior discussió de la coherència del resultat.
     

    MATEMÀTIQUES
    • Diferenciar els tipus d'aproximacions.
    • Conèixer el grau d'aproximació decimal.
    • Identificar i reconèixer les dades i la incògnita en un problema resoluble amb una equació; plantejar alguna equació.
    • Utilitzar i interpretar una gràfica.
    • Identificar paràboles.
    • Incloure en el seu vocabulari els noms dels conceptes matemàtics.
    • Prendre consciència de la necessitat de l'esforç personal com a element indispensable per avançar en el procés d'aprenentatge.
     

    TECNOLOGIA
    • Relacionar les actuals necessitats humanes (deixalles, transport públic) amb els canvis socials que les han generat i amb les solucions que aplica la tecnologia.
    • Cercar informació en mitjans especialitzats, persones, entitats o empreses, i extrapolar-la a la realitat tecnològica.
    • Reconèixer la implicació de diferents àrees del coneixement en un determinat avenç tecnològic.
     

    EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
    • Tenir en compte el funcionament del llenguatge visual en el disseny de les presentacions.
    • Tenir cura del resultat final de la presentació del treball escrit.
    • Tenir en compte en totes les propostes de sostenibilitat no sols l'impacte ambiental sinó també l'estètic.
     

    EDUCACIÓ FÍSICA
    • Emprar els indicadors fisiològics com a mesura per controlar el rendiment en l'activitat física.
    • Descriure les modificacions que produeix l'exercici físic en el sistema respiratori, cardio-circulatori i muscular.
    • Comportar-se respectuosament amb el medi natural i urbà.
    • Sensibilitzar-se per realitzar activitat física voluntària en temps de lleure.
    • Planificar la millora de la seva condició física..
     

    ORIENTACIÓ
    • Comprovar la capacitat d'observació i avaluació crítica.
    • Ser capaços de pensar en propostes al servei dels altres.
    • Conèixer i fer servir els canals de participació democràtica del seu Ajuntament.

    ENDARRERA                                                                                                                                                                                                                  PRINCIPAL