OBJECTIUS DEL CRÈDIT
S'ha de tenir en compte que aquest crèdit per a la majoria
d'alumnes és el crèdit final de l'etapa de Secundària
Obligatòria i, per tant, pot servir com a síntesi del que
l'alumnat ha après al llarg de quatre anys.
|
OBJECTIUS GENERALS
-
Conèixer les conseqüències d'alguns hàbits i
decisions personals per a la salut individual i col·lectiva i valorar
els hàbits d'exercici físic.
-
Formar-se una imatge ajustada de les pròpies possibilitats; valorar
l'esforç i la superació de les dificultats cosa que contribuirà
al benestar personal i col·lectiu.
-
Participar en activitats de grup adoptant actituds de flexibilitat, solidaritat,
interès i tolerància.
-
Aprendre a rebutjar discriminacions degudes a la raça, el sexe,
a diferències físiques i socials.
-
Analitzar alguns mecanismes i valors que regeixen el funcionament de la
nostra societat, per elaborar judicis i criteris personals que l'ajudin
a actuar amb autonomia i iniciativa en la vida activa i adulta.
-
Analitzar els mecanismes bàsics que regeixen i condicionen el medi
físic, valorar com hi repercuteixen les activitats humanes i preparares
per contribuir activament a la seva defensa, conservació i millora
com a element determinant de la qualitat de vida.
-
Comprovar que el desenvolupament científic i tecnològic té
importants implicacions sobre les persones la nostra societat i l'entorn
físic.
-
Identificar i assumir algunes característiques culturals i socials
de la nova realitat que s'està generant.
-
Identificar problemes de la societat actual
-
Obtenir, seleccionar, tractar i comunicar informació en format telemàtic.
-
Entendre l'aplicació d'uns coneixements adquirits per un seguit
de professionals com a preparació i orientació a una futura
integració laboral.
|
LLENGÜES
-
Utilitzar els diferents gèneres periodístics de contingut
informatiu (crònica, notícia, reportatge), argumental (carta
al director, editorial i article d'opinió) i dialogat (entrevista)
de temes d'interès més general i d'acostament a la vida adulta.
-
Redactar diferents models de cartes a diferents institucions segons les
normes convencionals (dades d'identificació, marges, espais, cal·ligrafia
i ortografia).
-
Manejar amb soltesa instruments informàtics d'ajut a la redacció
i a la impressió de treballs escrits, com ara processadors de textos,
verificadors i correctors ortogràfics, diccionaris de sinònims
i programes d'autoedició.
-
Resumir oralment i per escrit textos formals, explicitant-ne les informacions
i les idees essencials i la interpretació de l'emissor.
-
Llegir expressivament textos literaris en prosa amb veu i entonació
adequades i d'acord amb les regles d'ortologia de la llengua respectiva.
-
Sintetitzar, seguint un guió previ, informacions pertinents sobre
una obra llegida de manera que es contextualitzi i s'expressi raonadament
l'opinió.
-
Aplicar als escrits personals les normes gramaticals apreses, de tal manera
que tinguin una correcció acceptable.
|
CIÈNCIES SOCIALS
-
Explicar el funcionament del transport públic de la ciutat de Granollers
i apropar-se al de la ciutat de Barcelona i de la seva àrea metropolitana.
-
Identificar els principals problemes de transport de mercaderies i conèixer
les solucions que aporten els ajuntaments.
-
Orientar-se amb mapes de petita escala i correlacionant les informacions
de dos o més mapes temàtics.
-
Reflexionar sobre les relacions espai/ habitant que es produeixen a la
ciutat.
-
Aplicar els coneixements adquirits en l'ESO per comprendre el pla urbanístic
de les ciutats de Granollers i Barcelona i cap on s'enfoquen les futures
modificacions.
-
Conèixer les transformacions que està patint el front marítim
de Barcelona i si tenen present el principi de sostenibilitat.
-
Conèixer el Pla del Delta del Llobregat.
|
IDIOMA
Comprovar l’habilitat dels alumnes per produir i entendre textos escrits
i orals bàsics en anglès.
Desenvolupar la capacitat creativa de l'alumnat.
Desenvolupar l’interès dels alumnes per trobar solucions a les incògnites
que apareixen quan treballen amb la llengua estrangera.
|
CIÈNCIES EXPERIMENTALS
-
Avaluar els costos ambientals, la disponibilitat i la limitació
de recursos de les fonts d'energia emprades habitualment i de les fonts
d'energia alternatives, i analitzar l'impacte de l'espècie humana,
amb les seves repercussions ecològiques per tal de prendre actituds
de defensa de l'entorn, especialment en contra de la contaminació.
-
Reflexionar sobre l'actitud quotidiana personal envers problemes com ara
la generació de deixalles, el mal ús de l'energia i de l'aigua,
la contaminació i la limitació dels recursos naturals, des
de la perspectiva de voler trobar-hi alternatives que puguin comportar
canvis d'actituds.
-
Resoldre problemes numèrics senzills relacionats amb alguns continguts,
amb la posterior discussió de la coherència del resultat.
|
MATEMÀTIQUES
-
Diferenciar els tipus d'aproximacions.
-
Conèixer el grau d'aproximació decimal.
-
Identificar i reconèixer les dades i la incògnita en un problema
resoluble amb una equació; plantejar alguna equació.
-
Utilitzar i interpretar una gràfica.
-
Identificar paràboles.
-
Incloure en el seu vocabulari els noms dels conceptes matemàtics.
-
Prendre consciència de la necessitat de l'esforç personal
com a element indispensable per avançar en el procés d'aprenentatge.
|
TECNOLOGIA
-
Relacionar les actuals necessitats humanes (deixalles, transport públic)
amb els canvis socials que les han generat i amb les solucions que aplica
la tecnologia.
-
Cercar informació en mitjans especialitzats, persones, entitats
o empreses, i extrapolar-la a la realitat tecnològica.
-
Reconèixer la implicació de diferents àrees del coneixement
en un determinat avenç tecnològic.
|
EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
-
Tenir en compte el funcionament del llenguatge visual en el disseny de
les presentacions.
-
Tenir cura del resultat final de la presentació del treball escrit.
-
Tenir en compte en totes les propostes de sostenibilitat no sols l'impacte
ambiental sinó també l'estètic.
|
EDUCACIÓ FÍSICA
-
Emprar els indicadors fisiològics com a mesura per controlar el
rendiment en l'activitat física.
-
Descriure les modificacions que produeix l'exercici físic en el
sistema respiratori, cardio-circulatori i muscular.
-
Comportar-se respectuosament amb el medi natural i urbà.
-
Sensibilitzar-se per realitzar activitat física voluntària
en temps de lleure.
-
Planificar la millora de la seva condició física..
|
ORIENTACIÓ
-
Comprovar la capacitat d'observació i avaluació crítica.
-
Ser capaços de pensar en propostes al servei dels altres.
-
Conèixer i fer servir els canals de participació democràtica
del seu Ajuntament.
|