Funcions del coordinador d'informātica
Full de disposicions i actes administratius del
Departament d'Ensenyament
|
Núm. 386, any IX, juny 1991
RESOLUCIĶ de 30 de maig de 1991, que dķna instruccions per a l'organitzaciķ i
el funcionament dels centres docents públics d'ensenyament secundari per al curs 1991/92.
ANNEX 5
Funcions del coordinador d'informātica
1. Definiciķ
El coordinador d'informātica és un professor del Claustre que per delegaciķ del
director i atenent criteris de destinaciķ definitiva, capacitat d'organitzaciķ i de
gestiķ, i dots de comunicaciķ i animaciķ, té al seu cārrec la supervisiķ de l'aula
(o aules) d'informātica, l'assessorament als professors per a la utilitzaciķ de recursos
informātics i la relaciķ amb el Programa d'Informātica Educativa.
2. Funcions
El coordinador d'informātica dedicarā el māxim possible de les seves hores fixes de
permančncia al centre i les 3 hores lectives setmanals corresponents a exercir les
funcions que s'especifiquen a continuaciķ, sense perjudici de les competčncies de la
direcciķ del centre ni de les responsabilitats inherents a la seva condiciķ de professor
d'una determinada matčria.
2.1. Funcions de coordinaciķ
| Conjuntament amb el cap de seminari o departament corresponent, coordinar el
desenvolupament de les matčries d'informātica que s'imparteixen al centre. |
| Proposar a la direcciķ del centre la distribuciķ de l'horari d'utilitzaciķ de l'aula
o aules d'informātica. |
| Assessorar els caps de seminari o departament que escaigui per assegurar la deguda
coordinaciķ de l'ús curricular dels recursos informātics en les diverses assignatures i
especialitats. |
| Proposar a la direcciķ del centre els criteris a seguir per a altres utilitzacions dels
recursos informātics i telemātics. |
| Actuar, per delegaciķ del director del centre, d'interlocutor amb el Programa
d'Informātica Educativa del Departament d'Ensenyament de la Generalitat. |
|
2.2. Funcions de suport tčcnic
| Supervisar les instalˇlacions i els equipaments informātics i telemātics, i proposar
les mesures pertinents per garantir-ne el millor funcionament. |
| Vetllar per l'operativitat dels recursos informātics, efectuant les operacions
materials d'instalˇlaciķ i manteniment de software, la instalˇlaciķ i prova del
hardware, el manteniment dels sistemes de disc, la supervisiķ de l'aprovisionament de
material fungible escaient, la realitzaciķ de mesures de salvaguarda de la informaciķ, i
l'organitzaciķ dels manuals i d'altres documents de treball. |
| Assegurar la disponibilitat del software necessari per dur a terme les activitats
educatives previstes. |
| Proposar les actuacions de manteniment ordinari del hardware i avaluar l'adequaciķ de
les accions realitzades en aquest respecte. |
2.3. Funcions de promociķ i suport educatiu
| Presentar els programes didāctics i d'aplicaciķ general o d'especialitat als seminaris
o departaments destinataris. |
| Orientar el Claustre, els seminaris i els departaments sobre utilitzacions de tecnologia
informātica en les diverses ārees del currículum. |
| Divulgar la informaciķ i facilitar l'accés a la documentaciķ disponible referent a la
informātica educativa, amb especial atenciķ a la generada pel Departament d'Ensenyament
de la Generalitat de Catalunya. |
| Orientar els seminaris i departaments respecte de les modalitats de formaciķ
convenients als interessos in necessitats dels seus membres. |
| Promoure la utilitzaciķ diversificada dels serveis telemātics. |
2.4. Funcions administratives
| Assistir la direcciķ del centre en les adquisicions de recursos informātics propis,
atenent-se als criteris de l'Administraciķ educativa. |
| Assistir la direcciķ del centre en la confecciķ i manteniment de l'inventari de
recursos informātics, en la gestiķ dels pressupost assignat pel centre a les eines i
aplicacions informātiques generals i en la coordinaciķ amb el Programa d'Informātica
Educativa en les actuacions que li sķn prōpies. |
|
Projecte Curricular i Comissiķ d'informātica
Full de disposicions i actes administratius del
Departament d'Ensenyament
|
Núm. 775, any XVII, juny 1999
(Normativa curs 1999-2000)
RESOLUCIĶ de 21 de juny de 1999, que dķna instruccions per a l'organitzaciķ i
el funcionament dels centres docents públics d'ensenyament secundari de Catalunya per al
curs 1999-2000.
1.3.4. Tecnologia de la informaciķ
La tecnologia de la informaciķ comprčn el conjunt de tecnologies basades en la
informātica i les telecomunicacions relacionades amb el processament i la comunicaciķ
d'informaciķ, en fer-la intelˇligible als sentits i per tant instrument de treball
intelˇlectual.
Entesa com un eix transversal del currículum, de caire interdisciplinari, la
tecnologia de la informaciķ ha de servir perquč els alumnes coneguin i comprenguin els
seus conceptes fonamentals, desenvolupin la destresa d'aplicar-la amb soltesa en les
diverses ārees curriculars i alhora adquireixin una visiķ dels seus efectes sobre les
persones, les organitzacions i la societat.
L'existčncia d'almenys una aula informātica multimčdia connectada a Internet en tots
els centres docents d'ensenyament secundari ofereix unes grans possibilitats
pedagōgiques. Per assolir-les i alhora procurar que l'alumnat n'obtingui el māxim
benefici, és necessari que cada centre realitzi una acciķ específica de prospectiva, de
planificaciķ, de seguiment i d'avaluaciķ.
Amb aquesta finalitat, el projecte curricular de cada centre ha
de:
- Definir els objectius i l'estratčgia del centre per a la integraciķ de la tecnologia
de la informaciķ en les diverses ārees curriculars.
- Garantir que l'alumnat, en finalitzar l'escolaritzaciķ al centre, hagi adquirit els
procediments de tractament de la informaciķ amb eines tecnolōgiques: dissenyar, redactar
i compondre; presentar i comunicar; calcular; mesurar, enregistrar i controlar;
seleccionar, contrastar i avaluar.
- Estimular especialment l'ús de la tecnologia de la informaciķ en els crčdits de
síntesi i en els projectes de recerca.
|
D'acord amb les previsions del projecte curricular i dels
altres projectes de centre, la direcciķ del centre prendrā les mesures necessāries per
a:
- Potenciar l'accés de l'alumnat als recursos informātics i a Internet per al treball
individual i en equip, dins i fora d'hores de classe.
- Atendre la diferčncies derivades de la desigualtat d'oportunitats d'accés per raons
socioeconōmiques i de gčnere, entre d'altres, vetllant per la igualtat d'oportunitats i
la no discriminaciķ dels alumnes en relaciķ amb la tecnologia.
- Garantir l'operativitat i seguretat dels recursos informātics i telemātics, i
l'adequaciķ del programari als objectius educatius.
Amb la finalitat d'arribar a un ús ōptim de la tecnologia de la informaciķ en cada
centre es constituirā una comissiķ d'informātica amb la
finalitat d'assessorar l'equip directiu en les tasques de:
- Coordinaciķ de la integraciķ de la tecnologia de la informaciķ en el disseny de les
programacions i en l'avaluaciķ de l'alumnat.
- Promociķ de l'ús educatiu de la tecnologia de la informaciķ i de la formaciķ interna
del professorat.
- Supervisiķ i optimitzaciķ de l'ús dels recursos informātics i telemātics.
- Distribuciķ del pressupost per a inversions i manteniment de la infrastructura
informātica i telemātica del centre.
- Animaciķ d'accions de difusiķ de les aplicacions formatives de la tecnologia de la
informaciķ per a la comunitat educativa.
Aquesta comissiķ estarā formada per:
- un membre de l'equip directiu designat pel director/a,
- el coordinador/a d'informātica del centre,
- fins a tres representants dels departaments o seminaris designats pel director/a,
- un alumne designat pels representants de l'alumnat.
|
|